Czcionka:

Kontrast:

Co oznacza „multiply” w Erasmusie.

Data publikacji: 5 listopada 2017, 10:34

30.10.2017 w naszej szkole odbył się Multiplier Events czyli Wydarzenie upowszechniające rezultaty pracy intelektualnej w projekcie INTEMPO.

Pytają często uczniowie młodzi- po co właściwie do szkoły chodzić? A choćby po to, żeby pobawić się klockami LEGO, zaprojektować inteligentny dom, wymyślić maszynę do segregacji śmieci, która dodatkowo wydrukuje kupon rabatowy do znanej drogerii. A jak tego wszystkiego nauczyć? Odpowiedź na to pytanie daje realizowany w starym, dobrym MECHANIKU projekt „INTEMPO – Innovations in teaching mechatronics in Automotive sector, practically oriented” realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w sektorze: KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE, w latach 2015-2017.

Współorganizatorem Konferencji było Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. W celu zapewnienia jak największego zasięgu w upowszechnianiu rezultatów projektu zostali zaproszeni dyrektorzy i nauczyciele szkół z województwa. W konferencji uczestniczyło blisko czterdzieści osób reprezentujących różne placówki oświatowe min. z Dębicy, Krosna, Jasła, Jarosławia, Przemyśla, Przeworska, Leska i oczywiście Sanoka.

Ogólne zasady programu Erasmus+ akcja KA 2 Partnerstwa Strategiczne zaprezentowała pani Elżbieta Komarnicka, konsultant Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Przemyślu, sam zaś projekt szczegółowo omówiła pani Bożena Chabros-Jaklik, wicedyrektor szkoły, koordynator projektu. Pan Marek Chimiak podzielił się swym doświadczeniem w zakresie prowadzenia strony internetowej projektu oraz przestawił praktyczny poradnik ze zbiorem metod nauczania w mechatronice. Broszura jest jednym z produktów projektu i stanowi efekt pracy wszystkich uczestników projektu. Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymali egzemplarz okazowy poradnika.

Wykorzystanie programowalnych klocków LEGO MINDSTORMS w procesie nauczania omówił pan Bogdan Buczek. Przeprowadził także warsztaty ze stosowania tej metody nauczania. Uczestnicy spotkania, oprócz poznania ciekawego sposobu nauczania, mieli także dużo zabawy podczas sterowania robotami za pomocą aplikacji w telefonach komórkowych.