Regulamin nauczania na odległość
Regulamin funkcjonowania Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku w razie
zawieszenia zajęć stacjonarnych i przejścia na nauczanie na
odległość ( wariant C) lub zorganizowanie kształcenia
hybrydowego (wariant B)
- Zajęcia w trybie zdalnym w wariancie B i C odbywają się w formie wideo lekcji za pomocą platformy Google Suite – metodą synchroniczną tzn. nauczyciel i uczniowie pracują w jednym czasie.
- Pracę zdalną nauczyciel wykonuje z miejsca zamieszkania bądź z miejsca pracy (Zespół Szkół nr 2 w Sanoku, ul. Stróżowska 15, 38-500 Sanok).
- Uczniowie na platformie nie są anonimowi tj. widoczne jest imię i nazwisko ucznia.
- Na prośbę nauczyciela uczeń jest zobowiązany włączyć kamerę internetową. Uczeń może być zwolniony z tego obowiązku tylko na wyraźną prośbę rodzica, skierowaną pisemnie do wychowawcy klasy.
- Zajęcia odbywają się według obowiązującego planu lekcji.
- Tok lekcji składa się z 45-minutowej wideo lekcji lub, jeśli nauczyciel uzna to za zasadne, wideo lekcji nie krótszej niż 30 minut oraz 15 minutowej pracy własnej ucznia.
- W wyjątkowych przypadkach, tj. w sytuacji, gdy przedmioty zawodowe praktyczne prowadzone są stacjonarnie i kolidują z innymi zajęciami odbywanymi zdalnie, po konsultacji z wychowawcą klasy, zajęcia prowadzone zdalnie mogą być prowadzone w innej niż wideo lekcja formie. Pozostałe przypadki wymagają zgody dyrektora lub wicedyrektora szkoły.
- Zastępstwa są zawsze prowadzone w formie wideo lekcji, poprzez specjalnie założony w tym celu przez nauczyciela zastępującego „Classroom”.
- W dzienniku elektronicznym odnotowywane jest uczestnictwo uczniów na wideo lekcjach po wcześniejszym sprawdzeniu listy obecności.
- Zasady usprawiedliwiania nieobecności uczniów na zajęciach są takie same jak zasady usprawiedliwiania nieobecności uczniów na zajęciach stacjonarnych i są opisane w Statucie Szkoły.
- Nauczyciel monitoruje postępy uczniów w nauce poprzez:
a) sprawdzanie prac domowych,
b) odpowiedź ustną,
c) kartkówki, sprawdziany, testy przeprowadzane za pomocą aplikacji internetowych,
d) projekty multimedialne.
- W czasie ograniczenia czasowego nauki stacjonarnej nauczyciele dostosowują wymagania zgodnie z zaleceniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Nauczyciele w pracy zdalnej wskazują dokładny czas i ostateczny termin wykonania i przesłania zadania, wykorzystując do tego narzędzia Google Classroom.
- Uczeń ma możliwość poprawienia ocen otrzymanych za zadania wykonywane w czasie zdalnego nauczania w sposób i w terminie ustalonym przez nauczyciela.
- Oceny uzyskane podczas nauczania zdalnego są wpisywane do e-dziennika.
- Klasyfikowanie i promowanie uczniów odbywa się na zasadach zapisanych w Statucie Szkoły.
- Przy ustalaniu oceny śródrocznej i rocznej z przedmiotu uwzględnia się:
a) oceny bieżące uzyskane w czasie edukacji stacjonarnej,
b) oceny bieżące uzyskane przy zdalnym nauczaniu.
- Przy ustalaniu oceny śródrocznej i rocznej zachowania uwzględnia się:
a) systematyczność i sumienność wywiązywania się z obowiązku nauki w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych, przy czym poprzez potwierdzenie spełnienia obowiązku nauki rozumie się w tym przypadku logowanie się na kontach wskazanych przez nauczyciela lub dyrektora oraz wymianę z nauczycielem informacji dotyczących sposobu wykonywania zadań zleconych przez nauczyciela,
b) samodzielność w wykonywaniu zadań zleconych przez nauczyciela, nie jest dopuszczalne kopiowanie prac lub ich niesamodzielne wykonanie przez ucznia,
c) aktywność na zajęciach realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
- Ocenę śródroczną i roczną zachowania ustala wychowawca klasy, uwzględniając opinię pozostałych nauczycieli, kolegów z klasy oraz samooceny ucznia.
- Egzaminy klasyfikacyjne i poprawkowe oraz sprawdzian wiedzy i umiejętności w czasie ograniczenia czasowego nauki stacjonarnej przeprowadza się w sytuacjach określonych w dotychczas obowiązujących aktach prawnych zgodnie z zapisami Zarządzenia nr 32/2019/2020 dyrektora Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku z dnia 28 maja 2020 w sprawie określenia warunków i sposobów przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, poprawkowego, sprawdzianu wiedzy i umiejętności oraz warunków ustalenia rocznej oceny z zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżeń do trybu ustalenia oceny w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły oraz egzaminu sprawdzającego, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- W czasie ograniczenia czasowego nauki stacjonarnej kontakt rodzic-nauczyciel/wychowawca możliwy jest za pomocą dziennika elektronicznego lub poprzez spotkanie on-line z wykorzystaniem platformy Google Suite po wcześniejszym ustaleniu terminu.
- Zaplanowane spotkania z rodzicami (tzw. wywiadówki) w czasie ograniczenia czasowego nauki stacjonarnej odbywają się on-line z wykorzystaniem platformy Google Suite.
- Każdy uczeń oraz rodzic/opiekun prawny ma możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia. Konsultacje odbywają się w formie zdalnej- telefonicznie lub przez platformę Google Suite. Ustalenie terminu konsultacji z inicjatywy ucznia lub rodzica/opiekuna prawnego odbywa się przez e-dziennik, poprzez kontakt z nauczycielem prowadzącym zajęcia lub telefonicznie za pośrednictwem wychowawcy klasy. Konsultacje z przedmiotów maturalnych (j. polski, matematyka, języki obce, przedmioty rozszerzone) oraz z przedmiotów zawodowych praktycznych mogą z inicjatywy nauczyciela lub z polecenia Dyrektora odbywać się stacjonarnie na terenie szkoły, chyba, że przepisy wyższego rzędu stanowią inaczej.
- Zajęcia rewalidacyjne i realizacja zadań w zakresie zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej w czasie nauczania zdalnego odbywają się zgodnie z planem za pomocą platformy Google Suite lub stacjonarnie, w zależności od potrzeb ucznia.
- Indywidualne nauczanie w czasie ograniczenia czasowego nauki stacjonarnej realizowane jest w formie zdalnej za pomocą platformy Google Suite.