HOML
HOML

HOML (5)

W związku z projektem „Hands On Media Literacy” w listopadzie br. nauczyciele naszej szkoły – p. Bożena Chabros-Jaklik, p. Małgorzata Lip i p. Katarzyna Wojtuszewska-Cap wzięli udział w trzecim Międzynarodowym Spotkaniu Projektowym w ramach programu Erasmus+ w Rumunii. W projekcie tym oprócz ZS nr 2 bierze udział 5 organizacji partnerskich: z Łotwy, Bułgarii, Czech, Turcji oraz Rumunii.

Gospodarzem tego spotkania projektowego była rumuńska szkoła w mieście Pascani. Podczas wizyty uczestnicy projektu dokonali ewaluacji spotkania w Turcji, które odbyło się w czerwcu 2017r. Partnerzy projektu rozmawiali również o konspektach lekcji przygotowanych przez poszczególne kraje, prezentowali wypracowane materiały związane z projektem, planowali szczegóły kolejnych spotkań.

Głównym celem projektu „Hands on media literacy” jest rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną w wykonywaniu wspólnych zadań projektowych. Kluczowym działaniem jest współpraca w innowacji i wymiana dobrych praktyk, wprowadzanie zmian w edukacji, szkoleniach i pracy młodzieży w sferze cyfrowej.

A już pod koniec stycznia 2018 r. w ramach projektu „Hands on media literacy” sześcioro uczniów naszego Zespołu wraz z opiekunkami weźmie udział w drugim międzynarodowym wyjeździe szkoleniowym w Bułgarii. Natomiast w czerwcu bieżącego roku szkolnego nasza szkoła będzie gościć partnerów z zaprzyjaźnionych państw.

    

 

Znalezione obrazy dla zapytania erasmus+ 

LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH NA SZKOLENIOWY

WYJAZD DO BUŁGARII w dniach 29.01.2017r – 02.02.2018r.

w ramach programu Erasmus + projekt  Hands on Media Literacy

nr  projektu: 2016-1-PL01-KA 201-026422

 

LISTA PODSTAWOWA:

1.      Jajko Łukasz Jan

2.      Koczera Klaudia

3.      Konopelski Paweł

4.      Lubecki Krzysztof

5.      Pyko Waldemar

6.      Szczudlik Dominika

 

LISTA REZERWOWA:

1.      Węglarz Joanna

2.      Niktowska Ewa

3.      Sośnicki Adam

 

4.      Bończak Paulina

niedziela, 05 listopad 2017 22:34

Co oznacza „multiply” w Erasmusie.

Napisała

 

 

 

 30.10.2017 w naszej szkole odbył się Multiplier Events czyli Wydarzenie upowszechniające rezultaty pracy intelektualnej w projekcie INTEMPO.

 

Pytają często uczniowie młodzi- po co właściwie do szkoły chodzić? A choćby po to, żeby pobawić się klockami LEGO, zaprojektować inteligentny dom, wymyślić maszynę do segregacji śmieci, która dodatkowo wydrukuje kupon rabatowy do znanej drogerii. A jak tego wszystkiego nauczyć? Odpowiedź na to pytanie daje realizowany w starym, dobrym MECHANIKU projekt  „INTEMPO - Innovations in teaching mechatronics in Automotive sector, practically oriented" realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w sektorze: KSZTAŁCENIE I SZKOLENIE ZAWODOWE, w latach 2015-2017.

 

 

Współorganizatorem Konferencji było Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie. W celu zapewnienia jak największego zasięgu w upowszechnianiu rezultatów projektu zostali zaproszeni dyrektorzy i nauczyciele szkół z województwa. W konferencji uczestniczyło blisko czterdzieści osób reprezentujących różne placówki oświatowe min. z Dębicy, Krosna, Jasła, Jarosławia, Przemyśla, Przeworska, Leska i oczywiście Sanoka.

Ogólne zasady programu Erasmus+ akcja KA 2 Partnerstwa Strategiczne  zaprezentowała pani Elżbieta Komarnicka, konsultant Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Przemyślu, sam zaś projekt szczegółowo omówiła pani Bożena Chabros-Jaklik, wicedyrektor szkoły, koordynator projektu. Pan Marek Chimiak podzielił się swym doświadczeniem w zakresie prowadzenia strony internetowej projektu oraz przestawił praktyczny poradnik ze zbiorem metod nauczania w mechatronice. Broszura jest jednym z produktów projektu i stanowi efekt pracy wszystkich uczestników projektu.  Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymali egzemplarz okazowy poradnika.

 

Wykorzystanie programowalnych klocków LEGO MINDSTORMS w procesie nauczania omówił pan Bogdan Buczek. Przeprowadził także warsztaty ze stosowania tej metody nauczania. Uczestnicy spotkania, oprócz poznania ciekawego sposobu nauczania, mieli także dużo zabawy podczas sterowania robotami za pomocą aplikacji w telefonach komórkowych.

 

  • IMG_4918
  • IMG_4924
  • IMG_4926
  • IMG_4934
  • IMG_4947
  • IMG_4951
  • IMG_4952
  • IMG_4961
  • IMG_4964
  • IMG_4967
  • IMG_4971
  • IMG_4975
  • IMG_4977
  • IMG_4981
  • IMG_4986
  • IMG_4989
  • IMG_4999
  • IMG_5000
  • IMG_5012
  • IMG_5019
  • IMG_5020
  • IMG_5021
  • IMG_5027
  • IMG_5047
  • IMG_5051
 

piątek, 20 październik 2017 17:19

Edukacja medialna w tureckim Kusadasi - projekt HOML

Napisała

W ramach projektu Hands on media literacy (program ERASMUS+) siedmioro uczniów naszego Zespołu wraz z opiekunkami p. Bożeną Chabros-Jaklik i p. Małgorzatą Lip wzięło udział w I-szym międzynarodowym wyjeździe szkoleniowym w Kusadasi, w Turcji w dniach 12.06 – 16.06.2017r. Oprócz polskiej grupy przyjechali także uczniowie wraz ze swoimi opiekunami z pozostałych organizacji partnerskich biorących udział w Projekcie, tj. z Łotwy, Czech, Bułgarii i Rumunii.

Głównym celem tej mobilności było odbycie szeregu szkoleń związanych z edukacją medialną, doskonalenie sprawności komunikowania się w języku angielskim, rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjno-komunikacyjną w wykonywaniu wspólnych zadań projektowych oraz udział w warsztatach fotograficznych, wystawach, utworzenia e-gazety, wystawienie skeczów związanych z przeciwdziałaniem uzależnieniom od mediów oraz włączenie do programu nauczania typowych dla regionu Aydin atrakcji kulturalnych Turcji.

Innym celem naszego Projektu jest podkreślenie roli organizacji pozarządowych; szkoła oferuje nie tylko możliwość nauki w sprzyjającej atmosferze, ale również stwarza warunki do pracy zespołowej, promuje rozwój społeczny, emocjonalny, uczy wzajemnego szacunku, respektuje prawa obywatelskie. Skuteczne przeciwdziałanie negatywnym wpływom mediów na szkołę i zwiększanie świadomości wszystkich uczestników jest naszym priorytetem.

 

W pierwszym dniu pobytu turecki koordynator p. Nilufer Dalkiran zapoznała uczestników z programem spotkania, a następnie odbyło się spotkanie powitalne - uczniowie zapoznawali się ze sobą w trakcie gier integracyjnych. Po południu wszyscy uczestnicy spotkali się z tureckim dziennikarzem p. Gökhanem Çerçi, który przeprowadził szkolenia z zakresu fotografowania i stosowania  technologii informacyjnej i komunikacyjnej (o najważniejsych programach komputerowych wykorzystywanych w Projekcie HOML).

Drugiego dnia uczniowie przedstawili przygotowane przez siebie prezentacje multimedialne o znanych dziennikarzach i/lub pisarzach, ich osiągnięciach, drodze do kariery, a także o historii dziennikarstwa w swoich krajach. Po południu odbyła się debata pt. "Media społecznościowe są użyteczne/nieprzydatne", w której dwa międzynarodowe zespoły wymieniały się swoimi poglądami na temat współczesnych mediów, pozostali uczestnicy byli obserwatorami.

Trzeciego dnia uczniowie-uczestnicy zostali podzieleni na 6 międzynarodowych grup, w których przygotowywali reklamy wybranych przez siebie produktów natomiast wieczorem zostawili telefony komórkowe, iPady, tablety itp. w swoich pokojach i wspólnie spędzili wieczór bez korzystania z urządzeń technologicznych - uczyli się słów w swoich językach, niektórych piosenek oraz tradycyjnych gier.

Kolejnego dnia w ramach zajęć kulturowych uczestnicy pojechali na wycieczkę do sanktuarium Marii Dziewicy i Efezu starożytnego miasta oddalonego ok. 20 km od Kusadasi. Po przyjeździe ich zadaniem było przygotować prezentacje lub plakaty w na temat "Aydin w moich oczach" o tym, czego się nauczyli, doświadczyli lub widzieli podczas szkoleń w Turcji.

Ostatniego dnia pobytu w Kusadasi miała miejsce „Turecka noc”, podczas której uczestnicy mieli okazję skosztować tradycyjnej kuchni tureckiej i rozkoszować się turecką muzyką i tańcem ludowym. Ostatnim punktem programu był "Wieczór teatralny" odbywający się na scenie amfiteatru hotelu Ephesia, podczas którego przedstawiciele każdego z krajów partnerskich odegrali skecze związane ze światem mediów, gwiazd, reality show i o uzależnieniu od mediów.

Spotkanie zakończyło się rozdaniem certyfikatów i pożegnalnym przyjęciem ze łzami w oczach wszystkich uczestników.

 

  • HOML01
  • HOML02
  • HOML03
  • HOML04
  • HOML05
  • HOML06
  • HOML10
  • HOML11
  • HOML13
  • HOML15
  • HOML16
  • HOML17
  • HOML18 (2)
  • HOML18
  • HOML19 (2)
  • HOML20
  • HOML21
  • HOML22
  • HOML23
  • HOML24
  • HOML25
  • HOML26
  • HOML27
  • HOML28
  • HOML30
  • HOML31
  • HOML32
  • HOML37
  • HOML38
  • HOML54
  • HOML55
  • HOML56

piątek, 03 marzec 2017 09:59

REKRUTACJA ERASMUS

Napisała

Znalezione obrazy dla zapytania ERASMUS

Rozpoczynamy rekrutację do udziału w projekcie Hands on Media Literacy. Formularze rekrutacyjne oraz regulamin rekrutacji są dostępne w sekretariacie.  Ostateczny termin złożenia wypełninych formularzy to 10.03.2017r. Warunkiem podstawowym jest znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikację. Projekt ma na celu rozwijanie i wprowadzanie innowacyjnych metod uczenia się i metodologii nauczania, szczególnie tych, które dostarczają kluczowych kompetencji i podstawowych umiejętności w zakresie edukacji medialnej, umiejętności językowych i skupianie się na wykorzystywaniu technologii informacyjnej. Duży nacisk w projekcie kładziony jest na umiejętność korzystania z mediów.

 

W ramach projektu planowane są zajęcia językowe i kulturowe w szkole oraz  wyjazd szkoleniowy do Turcji w terminie od 11 do 17 czerwca 2017r. Podczas szkolenia w miejscowości Aydin oraz Kusadasi- kurorcie na wybrzeżu egejskim -uczestnicy dowiedzą się jak korzystać z technologii informacyjnej i komunikacyjnej w mediach, jak robić zdjęcia, tworzyć  filmy oraz sztuki teatralne

Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 151 gości oraz 0 użytkowników.