Erasmus+ 2017
Erasmus 2017

Erasmus 2017 (30)

Dnia 19 czerwca odbyła się konferencja podsumowująca działania w projekcie Erasmus+, na którą zostali zaproszeni przedstawiciele miejscowych pracodawców, władz oświatowych, nauczyciele, rodzice oraz młodzież. Na początku wicedyrektor - koordynator projektu Bożena Chabros-Jaklik przedstawiła założenia programu Erasmus+ oraz korzyści, jakie daje szkole udział w tych inicjatywach. Następnie zebrani mieli możliwość obejrzenia krótkiego filmu, obrazującego działania zrealizowane w szkole w ramach projektu. Film ten był przez miesiąc edytowany w lokalnej telewizji Galicja. Po projekcji przedstawiciele danych mobilności podzielili się swoimi wrażeniami, pokazując prezentacje z wyjazdów do Drezna, Plymouth oraz na Maderę. Uczestnicy konferencji mieli też okazję zapoznania się z dokumentacją ECVET oraz świadectwami wystawionymi przez organizacje przyjmujące, a także zdjęciami i pamiątkami z wyjazdów, które były prezentowane na specjalnie przygotowanym stoisku. Praktyki zawodowe i dodatkowe staże zagraniczne, organizowane w ramach programu Erasmus+, w których mogą brać udział uczniowie technikum kierunków: technik mechanik, technik teleinformatyk, technik pojazdów samochodowych, technik ochrony środowiska oraz uczniowie szkoły branżowej: mechanik, elektromechanik samochodowy i operator obrabiarek skrawających, organizowane są już od wielu lat w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku. W ten sposób szkoła wychodzi naprzeciw potrzebom swoich uczniów, którzy zdobywają dzięki temu dodatkowe kwalifikacje i doświadczenie zawodowe, co bardzo podnosi ich atrakcyjność na rynku pracy. A oprócz codziennych zajęć istotnym aspektem wyjazdów jest również możliwość poznawania kultury i obyczajów innych państw oraz doskonalenie - jakże ważnych w dzisiejszych czasach - umiejętności językowych.

 

„Jaka z nauk jest najkonieczniejsza? Oduczyć się rzeczy złych”! W duchu arystotelesowskiej sentencji, w dniu 27 marca br. w Zespole Szkół nr 2 odbył się konkurs ekologiczny pod hasłem TECHNIK OCHRONY ŚRODOWISKA.
Do zmagań z testem w pierwszym etapie z zakresu ekologii, ochrony wód, gleb, powietrza, gospodarki odpadami, ochrony przed hałasem, wibracjami, promieniowaniem oraz aspektami prawa międzynarodowego z zakresu ochrony środowiska przystąpiło aż 12 dwuosobowych drużyn z gimnazjów i szkół podstawowych z Sanoka i okolic. Etap drugi polegał na schematu procesu technologicznego oczyszczalni ścieków przy wykorzystaniu oczywiście materiałów z recyclingu.
Bezkonkurencyjni okazali się reprezentanci sanockiego Gimnazjum nr 3, którzy nie tylko zaimponowali organizatorom wiedzą teoretyczną, lecz również praktycznym podejściem do ekologicznych zagadnień. Miejsce drugie po zaciętej walce przypadło reprezentantom Szkoły Podstawowej nr 8, zaś trzecie miejsce zajęła drużyna reprezentująca Jaćmierz.
Młodzież niezwykle kreatywnie podeszła do konkursowych zagadnień wykazując się nie tylko wiedzą, ogromna świadomością sozologii lecz przede wszystkim kreatywnością i nowatorskim podejściem do problemu ochrony niebieskiej planety- zgodnym chórem przyznają pomysłodawczynie i organizatorki konkursu panie Monika Adamska, Magdalena Kondrat i Aneta Czech, nauczycielki przedmiotów zawodowych w Mechaniku.
Konkurs został wpisany do wykazu konkursów Kuratorium Oświaty w Rzeszowie wpisywanych na świadectwie ukończenia szkoły za co uczniowie otrzymują dodatkowe punkty przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych.
„Erin Brockovich”,” Avatar”, „Tupot małych stóp”- to wielkie, światowe, teraz już kultowe produkcje filmowe, które propagują modę na ochronę środowiska. Dziś możemy mówić wręcz o ochronie środowiska jako o nowej subkulturze, dlatego technik ochrony środowiska to zawód przyszłości. W dobie polityki ekologicznej Polski i Unii Europejskiej należy do pierwszej piątki zawodów, w których poszukuje się specjalistów. Technik ochrony środowiska jest zawodem łączącym w sobie wiedzę z obszaru nauk przyrodniczych, prawa w ochronie środowiska i nauk technicznych umożliwiających stosowanie nowych technologii. Dodatkowo uczniowie Mechanika w ramach projektów Erasmus+ wyjeżdżają na praktyki zagraniczne – dotychczas odbywały się one w Hiszpanii, na Malcie i Maderze.

  • image1
  • image10
  • image11
  • image12
  • image13
  • image14
  • image15
  • image16
  • image17
  • image18
  • image19
  • image2
  • image20
  • image21
  • image22
  • image23
  • image24
  • image3
  • image4
  • image5
  • image6
  • image7
  • image8
  • image9

W dniu 19 marca 2019 roku, po raz czwarty w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku (Mechanik) odbył się Konkurs Wiedzy Technicznej „Mózg Roku”. Do konkursu przystąpiło 15 uczniów z zainteresowaniami technicznymi. Konkurs miał wyłonić ucznia gimnazjum lub szkoły podstawowej, który posiadł szeroko pojętą wiedzę z zakresu współczesnej techniki i nadać mu zaszczytny tytuł „MÓZG ROKU 2019”.

 Formuła konkursu była podobna jak w latach ubiegłych, gdyż składała się z części testowej oraz części ustnej/praktycznej, wymagających wiedzy z różnych dziedzin: informatyki, techniki samochodowej, mechaniki, elektrotechniki i telekomunikacji. Przybyli uczniowie wykazali się dużą wiedzę techniczną i dowiedli szerokich zainteresowań, o czym świadczyły wyniki testu, którego pytania były w większości na poziomie szkoły średniej.

 Zwycięzcą konkursu został uczeń Szkoły Podstawowej Nr 3 w Sanoku, Nikodem Massey i otrzymał tytuł „MÓZG ROKU 2019”. Na miejscu drugim uplasował się uczeń Filip Myrdak z Zespołu Szkół w Pobiednie. Trzecie miejsce zajął, kolejny reprezentant Zespołu Szkół w Pobiednie-Dariusz Solarewicz.

 Konkurs Wiedzy Technicznej „Mózg Roku”, został zarejestrowany na stronie KURATORIUM OŚWIATY w Rzeszowie, co gwarantuje możliwość uzyskania dodatkowych punktów przy ubieganiu się o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej w postępowaniu rekrutacyjnym.

Dziękujemy za pozytywną reakcję okoliczne gimnazja i szkoły podstawowe i mamy nadzieję, że młodzież wyniosła ciekawe doświadczenia oraz miło spędziła czas. Zwycięzcom serdecznie gratulujemy - Organizatorzy.

  • mr01
  • mr02
  • mr03
  • mr04
  • mr05
  • mr06
  • mr07
  • mr08
  • mr09

Dnia 15 marca 2019 roku Zespół Szkół nr 2 w Sanoku otworzył swe podwoje dla gimnazjalistów i uczniów klas 8. W tym dniu naszą szkołę odwiedziło ponad 1000 przyszłych absolwentów szkół podstawowych i klas gimnazjalnych z Sanoka, powiatu sanockiego i powiatów ościennych. Zgodnie z tradycją szkoły wydarzenie to zostało połączone  z Dniem Praktyki Zawodowej, dzięki czemu uczniowie ZS2 mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności oraz osiągnięć zawodowych po powrocie z praktyk i staży. Odwiedzający natomiast mogli – w bardzo ciekawy sposób – zapoznać się z ofertą edukacyjną „Mechanika” na rok szkolny 2019/2020, która jest naprawdę bardzo bogata. Technik mechanik, technik pojazdów samochodowych, technik teleinformatyk, technik ochrony środowiska, technik elektronik, technik automatyk, mechanik pojazdów samochodowych oraz operator obrabiarek skrawających – to zawody, w których będą mogli kształcić się przyszli uczniowie „Mechanika”. W tym dniu byli z nami przedstawiciele firm: ADR Polska S.A. oraz Do-Met, a także Sanok Rubber Company i EAE – Elektronik Sanok, które objęły patronatem poszczególne klasy. W ramach współpracy firmy zapewniają m.in. zajęcia praktyczne pod okiem instruktorów – wieloletnich praktyków, organizację dodatkowych kursów, staży i szkoleń specjalistycznych dla wyróżniających się uczniów, stypendia motywacyjne dla najlepszych, a nawet oferty pracy dla absolwentów. Swoją obecnością dzień ten uświetniła także delegacja 5 Batalionu Strzelców Podhalańskich z Przemyśla, który wspiera istniejącą w szkole klasę mundurową o profilu wojskowym, prowadzoną na zasadach innowacji. Młodzież Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku z dumą prezentowała bazę dydaktyczną oraz osiągnięcia szkoły. Wspólnie z nauczycielami poszczególnych zawodów w niezwykle ciekawy i interesujący sposób pokazali m.in.: jakie możliwości ma drukarka 3D, jak zbudować prosty układ elektroniczny, jak pospawać i zrobić sieć światłowodową czy też w jaki sposób sterować robotem z klocków Lego. Odwiedzający szkołę mieli możliwość uczestniczenia w pokazie wypalania breloczków, a następnie – co sprawiło im ogromną frajdę – stając za "sterami" spawarki, mogli sami wypalać breloczki z logo szkoły. Ciekawość zwiedzających wzbudzało też stanowisko, gdzie w ubraniach zachowujących zasady bezpieczeństwa prezentowali się spawacze, pokazując swoje narzędzia pracy i opowiadając o wziętym dziś zawodzie spawacza. Ciekawość podsycał fakt, że uczniowie na kierunku operator obrabiarek skrawających mają możliwość zdobycia dodatkowej kwalifikacji, kończąc kurs spawacza –w pełni finansowany przez ADR Polska S.A. W laboratorium chemicznym uczniowie kierunku ochrona środowiska przeprowadzili ciekawe eksperymenty chemiczne: sztuczna krew, wulkan („Etna Mechanika”), pasta słoniowa, a także doświadczenie chemiczne „lokomotywa”, czyli uwolnienie Dżina z butelki (podczas pokazowego doświadczenia udało się uwolnić „Ducha Mechanika"). Szkolni chemicy pokazali też, jakie składniki kryje szklanka – wydawałoby się – czystej wody z kranu. Dużym zainteresowaniem cieszyła się również przygotowana przez uczniów prezentacja dotycząca wyjazdów na zagraniczne praktyki, kursy i staże w ramach projektów ERASMUS+, w których szkoła się specjalizuje. Uczniowie wyjaśniali młodszym kolegom ideę pkt Ecvet oraz świadectw Europass. Grupa zwiedzających szkołę skorzystała także z możliwości obejrzenia internatu – prezentującego się nader okazale po przeprowadzonym niedawno remoncie.

  • DOT001
  • DOT002
  • DOT003
  • DOT004
  • DOT005
  • DOT006
  • DOT007
  • DOT008
  • DOT009
  • DOT010
  • DOT011
  • DOT012
  • DOT013
  • DOT014
  • DOT015
  • DOT016
  • DOT017
  • DOT018
  • DOT019
  • DOT020
  • DOT021
  • DOT022
  • DOT023
  • DOT024
  • DOT025
  • DOT026
  • DOT027
  • DOT028
  • DOT029
  • DOT030
  • DOT031
  • DOT032
  • DOT033
  • DOT034
  • DOT035
  • DOT036
  • DOT037
  • DOT038
  • DOT039
  • DOT040
  • DOT041
  • DOT042
  • DOT043
  • DOT044
  • DOT045
  • DOT046
  • DOT047
  • DOT048
  • DOT049
  • DOT050
  • DOT051

 

Jakie składniki kryje szklanka czystej? wody z kranu? Jakie możliwości ma drukarka 3D? Jak wygląda przegląd techniczny samochodu na stacji diagnostycznej? Jak zbudować prosty układ elektroniczny? Jak pospawać i zrobić sieć światłowodową? Jak sterować robotem z klocków Lego za pomocą prostej aplikacji w telefonie komórkowym? Na te i wiele innych pytań z zakresu techniki odpowiadali, pokazywali, tłumaczyli i prezentowali rozwiązanianauczyciele przedmiotów zawodowych podczas drugiej już edycji Ferii z TECHNIKĄ w MECHANIKU. Uczniowie okolicznych gimnazjów i klas siódmych i ósmych szkół podstawowych, którym udało się zapisać na bezpłatne zajęcia mogli przekonać się, jak w praktyce wyglądają lekcje w specjalistycznych pracowniach przedmiotów zawodowych.

Druga edycja FERII z TECHNIKĄ w MECHANIKU cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem, niż w ubiegłym roku. Zgłosiło się więcej chętnych , niż mieliśmy miejsc, choć każde zajęcia miały dwie tury. Mnie, jako dyrektora szkoły technicznej bardzo cieszy zainteresowanie młodzieży techniką oraz fakt, ze młodzi i przede wszystkim zdolni ludzie widzą swoją przyszłość w tejże branży. Wzrost prestiżu szkół technicznych i branżowych(zawodowych) jest w dzisiejszych czasach szybkiego rozwoju gospodarczego bardzo ważny i niezwykle potrzebny- mówi dyrektor Zespołu Szkół nr 2 Jowita Nazarkiewicz.

Zajęcia prowadzone w nowoczesnych i doskonale wyposażonych pracowniach przez nauczycieli- pasjonatów to niewątpliwie ciekawa alternatywa spędzania wolnego czasu podczas niesprzyjającej aury na feriach oraz możliwość sprawdzenia swej wiedzy i predyspozycji zawodowych przez młodzież stojącą przed koniecznością wyboru szkoły ponadgimnazjalnej już za kilka tygodni.

  • fzm01
  • fzm02
  • fzm03
  • fzm04
  • fzm05
  • fzm06
  • fzm07
  • fzm08
  • fzm10
  • fzm11
  • fzm12
  • fzm13
  • fzm14
  • fzm15
  • fzm16
  • fzm17
  • fzm18
  • fzm19
  • fzm20
  • fzm21
  • fzm22
  • fzm23
  • fzm24
  • fzm25
  • fzm26
  • fzm27
  • fzm29
  • fzm30
  • fzm31
  • fzm32
  • fzm34
  • fzm36
  • fzm37
  • fzm38
  • fzm40
  • fzm41
  • fzm42
  • fzm43

W ostatnim dniu zajęć uczniowie w wyznaczonych przez prowadzącego grupach musieli przygotować projekt, który musieli przedstawić na zaliczenie zajęć. Prezentacja przygotowana przez poszczególne grupy przebiegała płynnie. Na zakończenie każdej prezentacji prowadzący jak również przedstawiciel firmy WBS, zadawali pytania związane z danym projektem. Na uwagę zasługuje fakt, że w każdym projekcie należało wykorzystać narzędzia dotyczące:

- dopasowuje programu do własnych potrzeb,

- tworzenie tekstów dwuwierszowych,

- zmienia treści napisów,

- zmienia wysokość napisów,

- używa justyfikacji,

- zmienia styl napisów,

- używa różnych rodzajów czcionki,

- tworzy tekst pod określonym kątem (np. tekst w pionie),

- wpasowuje napis pomiędzy 2 punkty,

- sprawdza pisownię,

- tworzy paragraf tekstowy (kolor, szerokość, czcionka, granice),

- tworzy nowy blok, usuwa i modyfikuje blok,

- wstawia blok,

- tworzy bibliotekę bloków,

- tworzy odbicie lustrzane,

- określa punkt wstawiania,

- tworzy bloki o różnych kolorach i typach linii,

- odzyskuje obiekty po wstawieniu do bloków,

- wykorzystuje blok przy tworzeniu innych rysunków,

- modyfikuje multilinię,

- używa edytora konfiguracji urządzenia drukującego,

- tworzy bryły proste, wyciągnięcia, bryły obrotowe,

- fazuje i zaokrągla krawędzie brył, tworzy i usuwa odciski,

- tworzy powłoki, modele krawędziowe, modele powierzchniowe,

- modyfikuje modele 3D (tworzy szyki 3D, obraca, dopasowuje obiekty 3D, tworzy lustro, modeluje z zastosowaniem uchwytów),

- używa poleceń: Zablokuj i Odblokuj, Zamknij/Otwórz,

- wybiera wzór kreskowania,

- używa skali.

  • Drezno_k_01
  • Drezno_k_02
  • Drezno_k_10
  • Drezno_k_11
  • Drezno_k_12
  • Drezno_k_13
  • Drezno_k_14
  • Drezno_k_15
  • Drezno_k_20
 

poniedziałek, 25 luty 2019 20:13

Konkurs Wiedzy Technicznej Mózg Roku 2019

Napisał

Szanowni Uczniowie i Nauczyciele,

mamy ponownie zaszczyt zaprosić młodzież gimnazjów oraz uczniów klas ósmych na „Konkurs Wiedzy Technicznej Mózg Roku – IV edycja”, który odbędzie się 19 marca 2019 roku o godzinie 9.30 w Zespole Szkół Nr 2 w Sanoku, ul. Stróżowska 15 (MECHANIK).

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z zainteresowaniami technicznymi – prosimy wychowawców o zachęcenie do wzięcia udziału w imprezie i wytypowanie do 5 osób, które powalczą o atrakcyjne nagrody i tytuł „MÓZG ROKU 2019”.

     Prosimy również o potwierdzenie e-mailem udziału w konkursie podając nazwę konkursu, szkołę i liczbę uczniów do 16 marca 2019.

W przypadku odmowy udziału prosimy również o potwierdzenie.

Szczegóły podane są w Regulaminie.

      Z góry dziękujemy za pozytywną reakcję i liczymy, że młodzież wyniesie ciekawe doświadczenia i satysfakcję z posiadanej wiedzy.

W imieniu organizatorów - mgr inż. Piotr Naumowicz

Dane kontaktowe:

tel. +48 134653951; adres: 38-500 Sanok, Stróżowska 15; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

Załączniki

Ulotka
Regulamin

Manufaktura Volkswagena

Młodzież naszej szkoły w dniu 19.02.2019 miała okazję zwiedzać fabrykę Volkswagena, w której obecnie odbywa się składanie samochodów elektrycznych tzw. e-GOLF. Jest to samochód identyczny z tymi jakie jeżdżą po ulicach miast z tą różnicą, że wyposażone są w silniki elektryczne. Mieliśmy okazję przyjrzeć się całej procedurze składania samochodu począwszy od montażu całej okablowania, tapicerki, a skończywszy na montażu zespołu napędowego i kół. Dzięki tak zorganizowanej pracy z taśmy produkcyjnej schodziły kompletne samochody gotowe do jazdy. Przedstawiony proces montażowy w większości przypadków opierał się o pracę ręczną. Roboty pomagały tylko w niektórych momentach takich jak montaż szyby przedniej i tylnej, oraz przykręcania całego zespołu napędowego i kół. Związane to było przede wszystkim z precyzją, wymiarami i ciężarem poszczególnych elementów.

Prace nad samochodami elektrycznymi jak się przekonaliśmy prowadzone przez firmę są już od początku lat siedemdziesiątych, gdzie już w silnik elektryczny był wyposażony GOLF I. To on był pierwowzorem obecnie produkowanego elektrycznego GOLF'a.

Mogliśmy nawet sprawdzić jak w takim samochodzie się siedzi, zaobserwować nowe trendy w motoryzacji - dotyczyło to autonomicznej taksówki.

Więcej informacji na temat tego modelu możemy znaleźć w Internecie lub na stronie https://www.volkswagen.pl/pl/modele/e-golf.html

 

  • vw01
  • vw02
  • vw03
  • vw04
  • vw05
  • vw06
  • vw07
  • vw08
 

 

Wprowadzenie efektywnie działającego systemu doradztwa edukacyjno-zawodowego to jeden z priorytetów współczesnego szkolnictwa i jest realizowany na każdym etapie kształcenia. Dlatego w szkołach ważną rolę odgrywają doradcy zawodowi.

Rolą doradcy zawodowego w szkole jest przygotowanie i wspieranie uczniów w podejmowaniu decyzji edukacyjnych i zawodowych, które w praktyce przekładają się na wybór zawodu w oparciu o predyspozycje ucznia oraz pomoc w planowaniu dalszej ścieżki edukacyjnej i kariery zawodowej.

Osobami odpowiedzialnymi za realizację zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego w szkole są również dyrektorzy, wychowawcy, pedagodzy, którzy wspierają działania doradcy zawodowego i to dla nich w dniu 5 lutego w Zespole Szkół nr 2 w Sanoku odbyło się spotkanie szkoleniowe „Szkolnictwo zawodowe w dobie reformy”. „Planowanie drogi kształcenia i kariery zawodowej ucznia na etapie podstawowym i gimnazjalnym”.

Celem szkolenia było wsparcie kadry pedagogicznej szkół w efektywnej realizacji zadań z doradztwa edukacyjno-zawodowego, ze szczególnym uwzględnieniem szkolnictwa branżowego i technicznego. Spotkanie prowadzone było przez wieloletnich praktyków w tym zakresie- dyrekcję i nauczycieli Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku oraz przedstawicieli firm i instytucji otoczenia biznesu: ADR Polska S.A., DO-MET, Sanok Rubber Company, CECH Rzemiosł Różnych w Sanoku.

„Prezentując ofertę naszej szkoły wśród uczniów gimnazjów i szkół podstawowych zauważyłem, że młodzież często nie ma pojęcia o kierunkach, zawodach, kwalifikacjach potrzebnych do wykonywania określonych prac, a o wyborze ścieżki edukacyjnej decyduje przypadek, moda, popularność danej szkoły, rodzice, wybór „za kolegami”,a nie rzeczywiste predyspozycje i zainteresowania młodego człowieka”- podkreślił w swojej prezentacji Piotr Kot przewodniczący Zespołu ds. Promocji Szkoły. „Technika i przede wszystkim szkoły zawodowe od lat były spychane na margines, ich prestiż podupadł, dlatego wytworzyła się swoista luka kadrowa w wielu branżach i zawodach. Dla wielu firm barierą w rozwoju działalności stał się brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników”.

Jak ocenili autorzy raportu Warsaw Enterprise Institute, brak wysoko wykwalifikowanych pracowników fizycznych i techników to jedna z przeszkód szybszego rozwoju gospodarczego i efekt mody na wyższe wykształcenie, skutkującej nadprodukcją absolwentów uniwersytetów nieprzydatnych z punktu widzenia rynku pracy.

Zespół Szkół nr 2 współpracując na co dzień z przedstawicielami lokalnego rynku pracy również ten problem dostrzega, dlatego od 1 września 2018 r. rozpoczął realizację pilotażowego programu UE w ramach RPO pt. „Dostosowanie oferty Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku do potrzeb lokalnego rynku pracy” złożonego w ramach konkursu nr RPPK.09.04.00-IP.01-18-022/18 RPO WP na lata 2014-2020 Działanie nr 9.4.

W swoim wystąpieniu dyrektor sanockiego MECHANIKA pani Jowita Nazarkiewicz podzieliła się z uczestnikami szkolenia swoim doświadczeniem w zakresie wprowadzenia mechanizmów współpracy szkoły z lokalnymi przedsiębiorstwami przy organizacji procesu nauczania, praktyk zawodowych i staży, co realnie przekłada się na polepszenie nie tylko procesu kształcenia młodzieży, lecz również polepsza znacząco sytuację młodych ludzi na rynku pracy.Uczniowie klas objętych patronatem firm takich jak ADR Polska S.A. w zawodzie operator obrabiarek skrawających, DO-MET w zawodzie technik mechanik odbywają zajęcia praktyczne w zakładach pracy, na liniach produkcyjnych, pod opieką instruktorów, otrzymują za swoją pracę pensję jako pracownicy młodociani, wynagrodzenie za staż w ramach projektu oraz premię pieniężną. Najlepsi uczniowie na koniec roku szkolnego otrzymają ufundowane przez zakłady pracy stypendia, co motywuje do nauki i rzetelnej pracy. Praktyki odbywane w zakładach pracy weryfikują wiedzę teoretyczną zdobywaną na zajęciach szkolnych.Uczą sumienności i odpowiedzialności, przygotowują do podjęcia pracy zarobkowej w przyszłości.

Lokalni pracodawcy coraz częściej nawiązują współpracę ze szkołami, gdyż daje im to możliwość wywierania wpływu na proces edukacji ich przyszłych pracowników. Ponadto, zakłady obejmujące swym patronatem klasy deklarują chęć zatrudnienia młodzieży po ukończeniu szkoły i uzyskaniu dyplomów potwierdzających kwalifikacje w danym zawodzie, a także umożliwiają zdobywanie dodatkowych, potrzebnych do zapewnienia procesu produkcji kwalifikacji oraz kontynuację nauki na szczeblu wyższym.

„Dodatkowym atutem, niezwykle cenionym przez potencjalnych pracodawców uczniów Mechanika są zdobywane na zagranicznych praktykach certyfikaty Europass Mobility potwierdzające kwalifikacje w danym zawodzie”- dodaje koordynator szkolnych projektów pani Bożena Chabros- Jaklik. Szkoła od kilku lat realizuje projekty w ramach programu ERASMUS+ umożliwiające uczniom podniesienie swych umiejętności we współpracy z partnerami z krajów Unii Europejskiej w zakresie wymiany dobrych praktyk edukacyjnych.

Od nowego roku szkolnego zawód technika automatyka swym patronatem objęła firma Sanok Rubber Company oraz ADR Polska S.A., a zawód technik elektronik firma EAE Elektronik Sp. z oo.

  • 51543385_2369009009985474_768233468726345728_n
  • 51600694_2369008959985479_2473721598503288832_o
  • 51615216_2369008919985483_4796702227307692032_n
  • 51620083_2369009243318784_3217725370006503424_n
  • 51648825_2369009273318781_2369538400710557696_n
  • 51659908_2369008929985482_2748876225895202816_n
  • 51669957_2369009096652132_1878943317488566272_n
  • 51675476_2369009333318775_8857562761652076544_n
  • 51713702_2369009003318808_8669046364878929920_n
  • 51727811_2369009109985464_3522780163848798208_n
  • 51890413_2369009143318794_360507778025914368_n
  • 51962284_2369009053318803_8028126623138054144_n
  • 51996434_2369009366652105_6080482103999332352_n
  • 52158521_2369009216652120_1001668995713073152_n
  • 52369205_2369008893318819_3711453142244655104_n
  • 52417078_2369009336652108_982802458512195584_n

czwartek, 07 luty 2019 15:26

Konkursu Języka Angielskiego Technicznego

Napisał

W dniu 1 lutego 2019 r. w Zespole Szkół Nr 2 w Sanoku („Mechanik”) odbyła się VIII edycja Konkursu Języka Angielskiego Technicznego dla uczniów szkół podstawowych (VII i VIII klasa) i gimnazjalnych - tym razem dotyczył on tylko języka angielskiego zawodowego związanego z branżą mechaniczną, samochodową, informatyczną oraz ochroną środowiska.

Z roku na rok, konkurs nasz cieszy się coraz większym zainteresowaniem
ze strony uczniów– w tym roku wzięło w nim udział aż 55 osób ze Szkół Podstawowych Nr 1, 3, 4, 8 i 9 w Sanoku, Szkoły Podstawowej w Besku, Dydni, Pobiednie, Prusieku, Niebieszczanach oraz Zespołu Szkół w Lutowiskach.

Zadaniem uczniów było rozwiązanie testu zadań zamkniętych, sprawdzającego rozumienie tekstów pisanych oraz znajomość środków językowych ściśle związanych z w/w zagadnieniami, np. nazwami zawodów i narzędzi w branży mechanicznej, elementów i części samochodowych, urządzeń komputerowych, systemów operacyjnych, pojęć związanych z zagrożeniami i ochroną środowiska naturalnego.

Uczestnicy konkursu bardzo szybko i sprawnie poradzili sobie z rozwiązywaniem zadań konkursowych oraz wykazali się naprawdę imponującą wiedzą w zakresie znajomości słownictwa zawodowego. Zwycięzcą konkursu został Szymon Krysa - uczeń Szkoły Podstawowej Nr 9 w Sanoku, drugie miejsce zajął Nikodem Massey - uczeń Szkoły Podstawowej Nr 3 w Sanoku, na trzecim miejscu uplasowali się ex aequo Krystian Florko i Paweł Zatwarnicki również ze Szkoły Podstawowej Nr 3 w Sanoku, natomiast czwarte miejsce przypadło Kacprowi Barłogowi ze Szkoły Podstawowej w Niebieszczanach. Laureaci otrzymali bardzo atrakcyjne nagrody rzeczowe m.in. wysokiej klasy słuchawki bezprzewodowe, głośnik mobilny, bezprzewodową myszkę komputerową Natec Jaguar oraz power banki renomowanych firm jak również pamiątkowe dyplomy, stojaki pod telefony komórkowe, książki anglojęzyczne oraz drobne gadżety.

Dyrekcja i nauczyciele Zespołu Szkół nr 2 w Sanoku serdecznie gratulują laureatom i życzą dalszych sukcesów. Podziękowania kierują również do opiekunów, którzy przygotowali swoich podopiecznych do konkursu a już za rok zapraszają wszystkich chętnych na następną edycję zmagań z angielskimi słówkami z zakresu techniki.

  • kjz01
  • kjz02
  • kjz03
  • kjz04
  • kjz05
  • kjz06
  • kjz07
  • kjz08
  • kjz09
  • kjz10
  • kjz11
  • kjz12

Serdecznie zapraszamy uczniów szkół podstawowych i gimnazjalnych do udziału w „ IV Wojewódzkim Turniej Pojazdów Zasilanych Wodą", którego finał odbędzie się w czwartek 28 lutego 2019 r. w Zespole Szkół Nr 2 w Sanoku.
Turniej Pojazdów Zasilanych Wodą polega na zbudowaniu modelu pojazdu, który do napędu wykorzysta energię potencjalną 1 litra wody. Szczegółowe informacje dotyczące Turnieju oraz regulamin dostępne są w zakładce Turniej Pojazdów.
Turniej zostanie rozegrany w konkurencji „Maksymalny zasięg". Dla uczestników Turnieju przewidziano oprócz dyplomów, atrakcyjne nagrody rzeczowe.

Gwarantujemy dobrą zabawę i zdrową rywalizację.
Na zgłoszenia czekamy do 11 lutego 2019 r.

Turniej został zgłoszony do wykazu konkursów i turniejów Kuratorium Oświaty w Rzeszowie wpisywanych na świadectwie ukończenia szkoły (uczniowie mogą uzyskać dodatkowe punkty przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych).

Wszelkie pytania i wątpliwości prosimy kierować drogą elektroniczną na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

 


Z poważaniem,
Organizator Turnieju
Zespół Szkół nr 2 w Sanoku

Można powiedzieć podróż życia. Miesiąc na portugalskiej wyspie Madera, na końcu Europy, pewnie dużo kosztuje? Nie każdego stać. Otóż nie, trzeba tylko mieć dobre wyniki w nauce a Unia Europejska sfinansuje podróż i pobyt, organizacja przyjmująca zapewni miejsca praktyk aby można było rozwijać swoje umiejętności zawodowe. To też świetna okazja na podszkolenie języka angielskiego. Taką podróż życia odbyli uczniowie Zespołu Szkół Nr 2 z Sanoka: Technicy teleinformatycy i Technicy ochrony środowiska w ramach projektu „Praktyka zawodowa w Anglii, Niemczech i Portugalii szansą lepszego startu zawodowego” finansowanego z programu Erasmus +. Przez cztery tygodnie przebywali w stolicy wyspy Funchal nad Oceanem Atlantyckim. Praktyki zawodowe odbywali w lokalnych zakładach pracy. Technicy teleinformatycy pracowali przy naprawie sprzętu komputerowego, konfigurowali serwery, sieci, urządzenia telefonii internetowej, montowali okablowanie sieciowe, mieli kontakt z klientem. Pod nadzorem mentora szlifowali swoje przyszłe umiejętności zawodowe.

Natomiast dziewczyny z ochrony środowiska ze względu na specyfikę swojego zawodu i duży wachlarz możliwości wyboru praktyk odbyły ją w dość oryginalnym miejscu. Ich pracodawcą była firma zajmująca się akwakulturą. Jest to forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych. Jest to dynamicznie rozwijający się obszar stwarzający możliwości poszerzenia oferty produkcyjnej i zmniejszenie niebezpieczeństwa przełowienia licznych populacji ale też szkodzący środowisku.

Podczas praktyk dziewczyny obserwowały proces hodowli ryb w specjalnych stawach na oceanie atlantyckim. Zapoznawały się z procesem hodowli narybku służącego do zarybiania obiektów hodowlanych, gdzie ryby dorastają do wielkości docelowej. Brały udział w kontroli jakości wody, systemów oczyszczania, dokarmiania i innych niezbędnych procesów hodowli. Obserwowały połów ryb, proces segregacji, pakowania do specjalnych pojemników i przygotowanie do transportu. Odbyły też wizytę w Instytucie Środowiska Regionalnego i Zasobów Naturalnych, gdzie zapoznały się
z zasobami morskimi oceanu i sposobami ich ochrony. Miały też bezpośredni kontakt z bogatym dziedzictwem przyrodniczym archipelagu Madery podczas wycieczek wzdłuż Lewad czyli systemu śluz i kanałów pozwalających rozprowadzać wodę z północy na południe wyspy. Wzdłuż tych kanałów prowadzą ścieżki, które dostarczają wędrowcom niezapomnianych wrażeń, wijąc się przez całą wyspę.

W wolnych chwilach uczniowie zwiedzili prawie całą wyspę, przepiękne góry powstałe
z wulkanów z niespotykaną na naszym kontynencie florą, jaskinie, naturalne baseny, miasto gdzie stoją jeszcze oryginalne, malutkie maderańskie domki i oczywiście muzeum dumy Madery – Cristiana Ronalda ze złotymi piłkami, butami i pucharami. Niebywałą atrakcją był także rejs katamaranem po oceanie w celu obserwacji delfinów i żółwi morskich. Pobyt na Maderze na długo zapadnie w ich pamięci.

  • image001
  • image002
  • image003
  • image004
  • image005
  • image006
  • image007
  • image008
  • image009
  • image010
  • image011
  • image012
  • image013
piątek, 19 październik 2018 20:34

WYNIKI REKRUTACJI – DREZNO 2019

Napisała

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z wynikami rekrutacji na staż AutoCAD w Dreźnie w ramach programu Erasmus+ Praktyki w Anglii, Niemczech i Portugalii szansą lepszego startu zawodowego. Lista osób zakwalifikowanych na wyjazd do Drezna dostępna będzie w sekretariacie szkoły od poniedziałku 22 października 2018 r. Prosimy o podpisanie się na liście potwierdzającej zapoznanie się z wynikami rekrutacji.

Strona 1 z 2

Logowanie

Gościmy

Odwiedza nas 157 gości oraz 0 użytkowników.